Tolerisaće se greške u rezultatima na testu iz matematike
BEOGRAD, 13. jun 2012, (Njuz) – Zadaci na testu iz matematike na maloj maturi biće priznati čak i ako su rešenja pogrešna, pod uslovom da ne odstupaju previše od pravog rezultata.
Ovu odluku je donelo Ministarstvo prosvete iz sporta, sa ciljem da se konačno izbriše dugogodišnja podela zadataka iz matematike na „tačne“ i „pogrešne“.
-Na obuci su nam strogo sugerisali da profesori ne ocenjuju zadatke na osnovu toga da li su tačni ili pogrešni, već da se udube u to da li je greška manja ili veća. Ipak je najvažnije da je učenik uopšte napisao neki odgovor – kaže Zdravko Pantić, nastavnik matematike iz Sremske Mitrovice.
-Primera radi, ako u nekom zadatku treba da rešenje bude broj 20, tolerisaćemo sve rezultate od 15 do 25 – kaže Pantić i napominje da je nastavnicima na obuci sugerisano da priznaju i rezultate gde je dat tačan odgovor bez ikakvog objašnjenja kako je do njega došlo.
-Uvek treba uzeti u obzir pretpostavku da mnogi đaci računaju u sebi i da mnogi dođu to tačnog odgovora, a da nemaju objašnjenje kako su dobili dati broj. Ubuduće ovi đaci neće zbog toga ispaštati – kaže Pantić.
Marko Dražić
Inspiracija: Tolerisaće se pravopisne greške na testu iz srpskog
Na testu iz srpskog tolerisaće se pisanje na drugim jezicima
Zadaci na testu iz srpskog jezika biće priznati i ako su đaci pisali odgovore na drugim jezicima, pod uslovom da su oni tačni.
-Na obuci nam je rečeno da obratimo pažnju da li je odgovor tačan, a ne da li je dat na srpkom ili nekom drugom jeziku – rekao je Slaviša Božić, nastavnik srpskog jezika iz Apatina.
-Obrazovana deca koja znaju i druge jezike, ne treba zbog toga da ispaštaju. Takođe nam je na obuci rečeno da tolerišemo koriščenje reči poput „LOL“, „WTH“ i „LMAO“ – kaže Božić.
N.M.-M.V.
Pobeda. Sjajno, ulepsan mi je dan :)
Jer ovo moguce?
Imaš + za nick!
Dao bih ti još jedan za komentar ali mi hvale mogućnosti.
Kuda ide ovaj svet? Sve niži i niži kriterijumi, sve lošije obrazovaje, sve nepismeniji narod.
Ne Postoji Ministarstvo prosvete (iz) sporta.
Republika Srbija ima Ministarstvo prosvete i nauke.
I ovo govori u prilog kriterijuma i osnovog poznavanja jezika, opšte kulture i informisanosti. Potpisani novinar bi trebalo to da zna.
Draga Vera, da li se salite ili ne znate da su ovo vesti u ogledalu? Sala Vera, samo se ljudi sale….
Alo zato postoji Ministar obrazovanja koji je u Beograd dosao u pletenim vunenim carapama (iz sporta).
Vera je u pravu!
Pravda za Veru!
A Nada?
Niko nista ne govori o Nadi?
Dajte mi Veru i Nadu i ostavite me na Miru…
Genijalno! Ovo IZ mi je promaklo, hvala Vera ;)
Njuzovci, krajnje je vreme da objavljujete podatke ljudi koji ostavljaju ovakve komentare pa da onda možemo da ih uznemiravamo telefonom po ceo dan.
Ako neko ima podliji predlog, molim da iznese.
najtužnije od svega je što ovo uopšte nije šala, već stvarnost….
Tako je! Stop diskriminaciji!
Dekada roma,molim lepo.Koliko samo dece ima kojima leži romski,zašto ih sputavati da se njime služe na prijemnom?
Duhovit si vrlo. :P
Zašto koristiti romski, kad vijekovima vrhunski ne znamo svoj jezik?
To i paše ovim rumenim padačima sa kruške ;-)
Sjajno! Poen vise na testu za svaki iskorisceni smajli! Treba znati kombinovati sve te znake interpunkcije!
Da ne bude suviše lako…? DS-ova omladina koja je citirala Đinđića svojevremeno je morala dobro da zagreje stolicu da bi položila maturu.
:)
A zar je Sladjica polozila maturu? A i Dalibor?
Ne bi ih primili u DS da nemaju najmanje po jednu diplomu…
Правда за Далибора и његове пушкице!
OTJ
Najbolje se racuna u sebi ako je do tebe dobar djak.
Jeste li normalni!? Koja je poenta ispita ako cete , po vasoj izjavi, tolerisati sve?
Bravo, Dušice, to je stav ;-)
STOP PRELASCIMA “L” U “O”!
Alkoholom i drogom protiv jotovanja! Smrt palatalizaciji!
Ma smrt i sibilarizaciji!
браво за чланак, мада можда боље да сте написали да ако је у задатку из математике дат нагласак на Питагориној теореми нпр, неће бити битно да ли су ученици добро одрадили сабирање и множење: јер забога ако задатак испитује једну врсту знања, рецимо геометрију, не може се оцењивати друга врста – бројеви и операције са њима.
bravo!
¨ravo razmisljanje! Samo tako ovo drustvo moze da odskoluje PRAVE strucnjake, SPECIJALIZOVANE u svojim oblastima! Geometrija i algebra se nikako ne mogu mesati i sutrasnji strucnjak iz algebre nikako ne moze reci da je expert i iz geometrije. A dosadasnji sistem skolovanja je upravo i kriv sot imamo toliko sveznalica, “exerata’, “strucnjaka” a u stvari nemaju pojma niti iz jedne oblasti8
Oni su i doveli zemlju do ove situaciju kojoj se nalazimo.
Ovaj novi pristup skolovanju i ove obrazovne reforme su garant svetle buducnosti Srbije!
Hahaha, genijalno! Pa mogu komotno sve da tolerisu, na prijemnim ispitima za fakultete takodje, ko ne zna srpski neka odgovori nekim brojem i to isto moze da se tolerise. Ako je odgovor 42, onda je sigurno tacan.
Ali pazi u originalnom clanku sta pise, da deca koja znaju strane jezike ne treba da ispastaju pa ce zbog toga da se tolerise, ni manje ni vise nego “LOL”. Ajde.
Pa konačan odgovor i jeste 42:))) Ko ne veruje, neka pita Daglasa Adamsa.;)))
A hocete li “lajkovati” ako neko da tacan rezultat?…mislim bilo bi ok…
Боље да не полажу тестове, јер ће тако сигурно направити мање грешака, тј ни једну. А, и ко је вид'о вајде од школе…?!
Vajde od školovanja su imali svi koji potvrđuju da izgled vara; npr. Bil Gejts, Isidora Bjelica (ministarka za pitanja nosoroga i mravojeda), Vinston Čerčil, a bogami i ovaj čovjek iz linka:
http://www.youtube.com/watch?v=qLAbAp5tbU0&feature=player_detailpage
Vidim da pojedinci nisu obavesteni da citaju “NJUZ”,koji je smisljen da izmislja,da nas nasmeje…natera da se zamislimo,mada u ovom slucaju moze biti vrrrrrlo blizu istini… :))) ,
Задаци не треба да се постављају на традиционалан начин, него кроз неку врсту мултимедијалне презентације, која ће подстаћи дечју креативност. У ту сврху лансиран је пројекат “Number – image – form, for the years to come”. Приступ математици – мултидисциплинаран. Пројекат ће финансирати ЕУ, а биће укључено Министарство просвете, Удружење коцептуалних уметника Србије и низ других НВО. Мислим да наша деца то заслужују!!!
Postaviti na facebook testove i ocene da mozemo ko ljudi da komentarisemo. Zasto i mi ne bismo ucestvovali u ocenjivanju?
Или на Њуз?!
Ne na Njuzu, roditelji bi kontali da ih djeca zajebavaju :-)
Meni je realnije da se priznaju oni zadaci u kojima je ucenik iz njemu nepoznatog razloga (trema, sta li je…) napisao u samom startu npr. broj 9 mesto 6 ili 52 mesto 25 to se svima desava….(kada vec hoce da olaksaju)…ali ovo…pa ne znam bas… 5 gore dole hmmmm… kako to moze??? A to rezultat iz glave…. cini mi se da je toga bilo i ranije , to nije nista novo….o.O
Čini mi se da je ovo malopre bilo u Dnevniku. Genijalni ste.
U kontekstu podrška strahovima Srba od pravopisne greške?
konacno se pruza prilika svima da postanu matematicari.
neznam samo od kojeg muda dete upisuje ove godine srednju skolu pa su promenjeni kriterijumi .
Jel ovo tacno?! :D
zaista strasno, a ucenici od prvog do cetvrtog razreda rade testove iz cele skolske godine i to sa maksimumom od dvadeset bodova a i zadataka je isto toliko. zar se prvacima ne mogu tolerisati male greske na ovim testovima. ministarstvo prosvete stvarno nema pojma sta radi
To je novi precednik naložio da bude tako , jer zna da se teško polažu ispiti .
hhahahaha
Ma hajde vi pravite most pa priznajte resenje od 15 do 25. Svasta. matematika nikad nije bila otprilike.
Jes da se zezate, ali dogodine ce stvarno ovako da bude.
Sve se više obrazovanje svodi na razliku između “besplatno” i “džabe”.
Deco, besplatno idete u školu, ali džabe…
Ministarstvo prosvete iz sporta :D
Ahahahahahaha, bingo :D :D :D
Nego, što se tiče prijemnog: to s polaganjem srpskog i matematike JESTE idiotizam.
Recimo, ako hemijsku školu upisuje vrlodobar đak koji je redovno imao pet iz hemije i slabo zna srpski i matematiku, i odličan đak koji je redovno imao tri iz hemije i odlično zna srpski i matematiku – prednost ima učenik koji LOŠIJE zna hemiju.
Na upisu u umetničkim školama, recimo – ako neki učenik ima 399 bodova na crtanju, slikanju, vajanju i nekih 50 iz uspeha i prijemnog srpski/matematika, a drugi 300 bodova na crtanju, slikanju, vajanju i 100 iz uspeha i prijemnog srpski/matematika – školu upisuje dete koje LOŠIJE crta, slika, vaja.
Da baš tako…mada je ovo Njuz i ovde bi trebalo da se šalimo, ali eto malo ozbiljnosti nije na odmet..
Njuz nije šala nego satira.
Mislim da su pravila i po vasem malo stroga. Da popustimo deci malo ?
Jel neko pomenuo da možda profesori koji pregledaju zadatke iz matematike nisu baš sa pravopisom …… I oni su nekad polagali teS iz matematiku.
Nego, sad sam tek pročitala originalni članak.
Primedbe na matematiku stoje (priznati zadatak bez postupka je idiotizam) – ali ove za srpski svakako NE STOJE.
Baucal je u pravu: može se ocenjivati samo ono što se ispituje. Poznavanje književnosti, i poznavanje pravopisa/gramatike su različite stvari.
Ovo nastavnici koji se štrecaju i pominju nužnu povezanost pravopisa, gramatike i književnosti očito nikada nisu čitali Nušićevu autobiografiju (jedva je izvlačio dvojku iz gramatike i pravopisa), niti su ikada u ruci držali poeziju Vaska Pope (nije koristio znake interpunkcije niti velika slova).
Dete može biti sjajno iz oblasti književnosti, talentovano i kreativno, odličan recipijent koji razume delo i ume da ga analizira i interpretira – a da je pritom slabo i što se gramatike, i što se pravopisa tiče.
Ukoliko bismo zbog gramatičkih i pravopisnih grešaka NEGIRALI dečije poznavanje književnosti – to bi značilo da književnost upravo ne smatramo ravnopravnom, nego daleko beznačajnijom od gramatike.
U testu će biti sasvim dovoljno zadataka kojima će se (pr)ocenjivati poznavanje pravopisa i gramatike. Nema potrebe da se deci oduzima pravo da pokažu koliko poznaju književnost.
Potpuno sam zapanjena kako su ljudi zatucani. Znanje pravopisa treba biti ocenjeno u diktatu, ili brojem bodova koji se odnosi na pravopis. Pravopis je za ostale aspekte poznavanja jezika: sintagmatskih jedinica, vrste reči, vrste rečenica, gramatičkih funkcija, KNJIŽEVNOSTI potpuno ili u velikoj meri IRELEVANTAN. I ne zaboravimo, ako govorimo o jeziku kao usmenom govoru, pravopis je potpuno irelevantan.
ево ја се не могу баш сложити, узмите пример који је дат у оригиналној вести – Ко је главни лик “Горског вијенца?”. Ако напишете “Владика Данило” то значи да се он рецимо зове Владика а презива Данило, што није тачно, и одговор на питање онда није тачан. Ако напишете “владика Данило” то значи да је “владика” титула а “Данило” лично име човека и то је тачан одговор. Примера има још много али надам се да је овај један довољан да схватите да правопис јесте битан и РЕЛЕВАНТАН. Могли бисте мало да размислите пре него што људе који имају другачије мишљење од Вас окарактеришете као затуцане.
Nije bitno mišljenje nego znanje. Ljudi koji drugačije misle ne znaju.
Sem toga, pokazao si da nisi shvatio ni jedan od dva prethodna komentara. A shvatio ih nisi – jer se ne razumeš u to o čemu diskutuješ.
Homer je bio nepismen. Mnogobrojni stvaraoci USMENE narodne književnosti takođe.
Tvoj komentar ukazuje na činjenicu da nemaš blage veze o tome šta je književnost.
ја сам женско. Показао/ла си да си веома брз/а при доношењу погрешних закључака. Хомер је живео пре нове ере када је мало ко био писмен, ми смо у 21. веку. Многи ствараоци УСМЕНЕ народне књижевности такође су живели у неким другим временима. Говоримо о основном образовању. Ако дете у 2012. години одлучи да се бави стварањем УСМЕНЕ народне књижевности заслужено мали број поена услед грешака на пријемном за средњу школу га неће омести у томе. Разумем шта желиш да кажеш али и даље сматрам да ниси у праву, аргументи су ти лоши а омаловажавање не води ничему. Све најбоље, не бих се више задржавала, и ово је превише
Trebalo bi da deca polažu prijemni kojima se testiraju one sposobnosti i znanja koji su neophodni za školu koju upisuje.
http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY
Jadna onda deca politicara koja se skoluju u stranim skolama. Moraju da uce mnogo vise matematiku i nas pravopis.
PS:
Potpuno razumem nase politicare sto su doneli takvo resenje.Gde to ima da osnovci budu pametniji od nasih ministara.
Mogli bi biti malo tolerantniji pa ne ograničavati grešku na plus minus pet, nego vazno je da se zadatak reši recimo sa nekim opštim brojem a,b,c itd.
Mora da je resenje na kraju vezbanke – stamparska greska!
UзГред. мNслNм да ће нови сNстем 0брезовања п0већатN bр0ј нас пNсменNx,
Ма није ствар у томе да ли је за вајара битније да уме да пише или да уме да ваја: наравно да и неписмен човек може да ваја; у питању је једно опште снижавање опште културе код становништва. Данас није битно да ли умемо да употребимо велико слово или зарез – сутра ће бити небитно да ли знамо где је Африка или да ли смо чули за Њутнове законе. Наравно да професору српског није битно где се налази Африка за његов посао, али ја ипак мислим да треба такве ствари да зна. А и тај Хомер, кога помињете горе, живео је пре пар хиљада година – не можете да очекујете да се исти стандарди примењују данас…
Ја лично мислим да су након пројекта општег описмењавања и основног образовања, додавања јода у со и сл. светски лидери схватили да то и није тако добро за њих. Добили су превише људи који мисле својом главом, тако да сад покушавају да нас врате поново у осамнаести век, то јест, својски заглупе… Неки људи овде добијају паре да “реформишу” наш образовни систем. И, чисто да знате, водећи европски универзитети нису потписали чувену Болоњску декларацију. Чак ни Универзитет у Болоњи…
Hvala svima sto nam zelite ne uspeh na prijemnom ispitu iz matematike sjajni ste .
;)