Jat ukida stjuardese i stjuarte, putnici ne vide razliku
BEOGRAD, 29. oktobar, 2010, (Njuz) – Menadžment nacionalnog avio-prevoznika je na sastanku organizovanom povodom iznenadnog uvođenja konkurencije odlučio da da otkaz svim stjuardesama i stjuartima zaposlenim u toj kompaniji. Ovo je samo jedna od mera štednje koju je Jat Ervejz odlučio da preduzme nakon sednice koja je trajala više sati. Predstavnik za medije JAT-a, Bojana Stanković, kaže da je ova odluka veoma dobro prihvaćena od strane putnika.
– Kada vršite tako radikalne poteze, morate postupati veoma oprezno, zato smo prethodne nedelje napravili mali test i iz Londona organizovali probni let bez stjuardesa i ostalog osoblja, osim naravno pilota i kopilota. Na kraju leta smo putnicima dali da ispune jednu malu anketu, i samo je jedan putnik uopšte primetio da je nešto drugačije. To nam samo potvrđuje ono što smo i sami zaključili na sednici, a to je da stjuarti i stjuardese ne igraju apsolutno nikakvu ulogu u funkcionisanju avio-kompanije – objašnjava Bojana Stanković.
Jat Ervejz je već duže vreme u problemu zbog jedne nove pojave na srpskom tržištu, a to je – konkurencija. Sada kažu kako misle da su konačno shvatili u čemu je stvar i rešili da i oni pokušaju da ponude jeftiniju i slabiju uslugu po istim cenama. Uvedene su elektronske karte, ukradeni pojasevi za spasavanje se više ne zamenjuju novim, a od otpuštanja posade se očekuje najveća ušteda do sada.
– Naša ideja je bila da pokušamo da budemo konkurentni, ne toliko sa drugim avio-kompanijama, već sa drumskim prevoznicima kao što su „Strela“ ili „Niš ekspres“. Kada smo uporedili naše usluge sa njihovim, shvatili smo da u autobusima, pored očigledno najveće razlike, a to je da nema kejteringa, putnici uopšte nemaju nikoga ko bi im tu hranu i piće poslužio! Jer hrane i pića uopšte nema! Shvatate? – poentira Stanković.
Jat kaže kako se razmišljalo i u ukidanju hrane i pića za vreme leta, ali su ipak odlučili da za vreme dužih letova mora biti trouglastih sendviča, šaka kikirikija, i dezert – čokoladna šljivciga po kojoj je Jat i prepoznatljiv svuda u svetu. Pošto neće biti nikoga da tu hranu i posluži, u svakom avionu će biti instalirani automati koji rade na novčiće u dinarskim apoenima, kao i elektronska menjačnica za razmenu deviza po slabijem kursu. Razmišlja se i o naplati korišćenja toaleta, ali još nije nađeno dovoljno dobro rešenje kojim bi se izbeglo zapošljavanje „baba-sera“.
Druge kompanije pomno prate kako će se situacija razvijati u Jatu a predstavnici nekih avio-prevoznika su već izjavili kako i oni razmišljaju da naprave isti potez i da im „nije jasno kako do sada nisu shvatili da stjuardese i stjuarti u stvari ne rade ništa što putnici i sami ne mogu“.
Viktor Marković
Putnik plati kartu da bi se odvezao avionom na daleko mesto, i pored toga, on mora da plati da bi isao u toalet. To je veoma bezobrazno i nekorektno prema putnicima jer nemaju gde da izadju da vrse nuzdu, i time se bogatite znajuci da se svaki od njih ici bar dva do tri puta u toalet. Ako su vec platili kartu, mogli bi bar to besplatno da priustite. Toliko od mene, hvala na razumevanju.
Bas si fudbalerka xD
Kakva kraljica!
Е фудбалерка, ти мора да си из удружења баба-сера, тераш воду на своју воденицу!
Ne brinite, neke low cost kompanije zaista razmisljaju o naplati toaleta, tipa 1e.
Super Pitam se samo sta ce JAT;u piloti i kopiloti ima aviona i bez njih nadju talibane a kao nemogu gradove Jos nesto, umesto da se slece dajte brate putnicima padobrane. Pa u avionoma moze da se stoji vezan i stedi na prostoru. A mesto direktora kompjuter, dok nam ne krene. I sta ce nam toalet stedite prostor, plasticne kese kao u Africi a ko nije mogao da obavi posao sigurno ce obaviti sve nuzde prilikom iskakanja i sletanja padobranopm. Deci i starijim osobama ce verovatno biti zabavno. Deci prvi put a starijim osobamai prvi i zadnji put. Ako se Bojana ne seti novih usteda ideja imam pa nek se javi.
stjuardese ipak kontrolisu situaciju medju putnicima i time se neki red i odrzava. Da nema njih, putnici bi postajali glasnii i dali bi sebi prostora da se ponasaju kako zele. Nemaju svi ljudi usadjenu kulturu ponasanja u avionu.
Toliko od mene :))
E ovako. . ne znam o cemu ta Bojana prica uopste! Putnici nisu osetili razliku?! Osetice je pri prvoj turbulenciji, ili necem jacem, kad se useru za svoje zivote! Ja sam “JAT-ovo dete”, majka mi je ceo zivot bila stjuardesa, otac kapetan, i vrlo dobro znam kakav je to posao! I sama sam primljena u Emirate da radim kao stjuardesa, sto cu i biti od februara! Zelim tim putnicima svu srecu ovog sveta onog trenutka kad ima jedan od motora otkaze, a drugi radio sa samo 20% snage (sto se u JAT-u desilo kad je moja majka bila u posadi)! Ili kada im udari grom u avion, ili kad neka zena pocne da se poradja, i ostala sranja! Svaka cast JAT-u, osoblju u isom i toj Bojani koja ocigledno veze s vezom nema cim je izjavila sto je izjavila! Ja sutra i u ponedeljak poslednji put letim JAT-om, i nikad vise! Mislim da im je od mene dovoljno!
Svaka cast Laro, idi igraj fudbal :)
Pero ti si car :D
Lara je u pravu! Kad su onomad ispadali srafovi iz krila JAT-ovog aviona, stjuardesa je bila ta koja je smirivala putnike i objasnjavala je da je to normalno. Mislim da stjuardese treba da ostanu.
Larin otac je kapetan, a majka stjuardesa, ergo, da su stjuardese ukinute ranije, kapetan bi ostao momkom, Larina majka bi bila verovatno konobarica, a Lara ne bi ni postojala.
Laro, zelim ti da upoznas nekog kapetana u Emiratima i da se nastavi letacki porodicni gen!
Nisam znao da su stjuardese zadužene za otklanjanje kvarova na motoru…
Nije dovoljno!!!
Hocemo jos!!!
Kakvi njuz tekstovi, komentari su deset puta bolji!
Bog te tvoj,ili se trolovi kote ili ima glupih ljudi?
A i ja pitam gluposti…
e pošto u zadnje vreme samo sa njima letim- takve su destinacije :) stvarno se slažem – bolje da ih nema nego da vidish njihova nezadovoljna lica i osecaj koji dobijesh od njihovog ponašanja da su kraljice i kraljevi sišli sa nebesa da ti posluže kafu pa si im sada dužan klanjati…
Draga moja Bojana,da se imalo razumijes u letenje i avio biznis ,znala bi da stjuarti i sjuardese nisu tu da usluzivali putnike ,picem i icem ,vec su tu zbog sigurnosti putnika i celog leta.Takodje ,CRM kaze da su oni punopravni i jednako vazni elemanat bilo kojeg komercijalnog leta.Prema tome molicu za malo vise zdrave pameti.Hvala!
samo ti nju lepo poduci …….
Slavisha, mislim da bi bilo najbolje da se Larini geni ne shire bash mnogo… :-)
Ne dirajte mi “sljivo-cok”, on mi podize secer da se pripremim za povratak u Srbiju :)))
Tekstovi su sve luđi (inspiracije ima na svakom ćošku u ovoj našoj simpatičnoj državici) , a komentare ne treba ni komentarisati. Oni su prava poslastica. Sa nestrpljenjem iščekujem novi tekst.
Koliko se ja razumem u avione, a razumem se, posto mi je otac dzedaj, a majka je zavrsila dopisni kurs za ninje, slazem se sa Bojanom da stjuardese u avionima nisu potrebne. Postavi svedski sto u neko cose aviona, sve ostalo srbin zna sam sebi da uredi.
Otpao sraf, pa sta?! Mom kumu neki dan ispao tocak na jugicu, pa od toga nije pravio cirkus, niti je trazio stjuardesu da ga smiri i naliva kokakolom.
Uostalom, vec napish negde, ove nase stjuardese ce ionako ove godine u penziju, mislim kako izgledaju… Tako da i Lara moze samo da zove na zur kada joj mama ode na jesen u zasluzenu penziju..
Jedini tekst na kome nema ni Ljix, ni Goluba a ni tetke?! Ovo je zabrinjavajuće!
šljivciga :)))))))) crkoh!
Od sad samo oni sa zavrsenom padobranskom obukom, koji ne idu u WC i nista im ne treba – nemaju malu decu, 100% nece da im pozli ni u kojem momentu itd. smeju da lete JAT avionima, posle rigorozne provere. Vrata na iznajmljenim drndavim ceskim avionima drzace kopiloti da se ne otvaraju… a uslov da budu u radnom odnosu bice da budu homoseksualci.
Odličan tekst i odlični komentari!
Mada je Lara pobedila! A i ima sreće što joj za Emirate ne treba više od 2 grama mozga… xD
Hmmm, treba da letite Turkishem pa da vidite razliku.
PObegnu od vas cim vide de trazite pomoc, ako se bunite otvore vam vrata ni padobran vam ne daju.
A na koga biste bili ljuti ako ukinu stjuardese?
Uostalom zasto ne otpustiti pilote pa tu su automatski navodjenje sa zemlje.
Jedan pilot kosta vise nego sve stjuardese na istom letu.